Przejdź do treści
Jak zrealizować projekt grantowy

Promocja i oznaczanie grantu

Promocja projektu i odpowiednie oznaczenie materiałów to obowiązek każdego Grantobiorcy, który otrzymał wsparcie w ramach programu „SPLOT Wartości 2.0”. Celem tych działań jest zapewnienie przejrzystości finansowania oraz zwiększenie widoczności wsparcia Unii Europejskiej.

Obowiązki informacyjne Grantobiorcy

Grantobiorca zobowiązany jest do:
– przeprowadzenia co najmniej jednego działania informacyjnego o realizacji grantu,
– bieżącego informowania o projekcie na stronie internetowej organizacji (jeśli istnieje) oraz w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram – jeśli są prowadzone),
– informowania o grancie podczas wydarzeń realizowanych w ramach projektu grantowego,
– umieszczania informacji o finansowaniu w miejscach realizacji projektu oraz na dokumentach

Oznaczenia obowiązkowe

Na wszystkich materiałach promocyjnych i informacyjnych należy umieścić:

1. Logotypy:
– Unia Europejska – z informacją o finansowaniu ze środków UE,
– Projekt SPLOT WARTOŚCI 2.0 – z odpowiednim podpisem.

Wariant pełnokolorowy

Wariant achromatyczny

2. Podpisy informacyjne:

Krótkie:
„Grant realizowany ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu SPLOT WARTOŚCI 2.0”

Rozszerzone (np. w artykułach, na stronie internetowej):

„Program finansowany jest przez Unię Europejską. Wyrażone opinie i poglądy są wyłącznie poglądami autora (autorów) i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy Unii Europejskiej lub Komisji Europejskiej. Ani Unia Europejska, ani organ przyznający finansowanie nie mogą ponosić za nie odpowiedzialności.”

Grantobiorca może także w materiałach promocyjnych umieszczać własne logotypy, które nie mogą przerywać ciągu znaków Unia Europejska i SPLOT WARTOŚCI oraz nie mogą znajdować się w ich polu ochronnym.

Publikacje i dostępność

W przypadku publikacji (drukowanych lub elektronicznych), Grantobiorca musi:
– zamieścić odpowiednie logotypy i podpisy,
– zapewnić dostępność treści dla osób z różnymi potrzebami (zgodnie z zasadą równego traktowania),
– działać zgodnie z Wytycznymi operacyjnymi Komisji Europejskiej (dostępnymi na stronie www.commission.europa.eu).

Współpraca z Operatorem

Grantobiorca ma obowiązek:
– informować Operatora o adresie strony internetowej i profilu w mediach społecznościowych,
– zgłaszać planowane działania promocyjne i wydarzenia,
– pozostawać w kontakcie z Operatorem w sprawach komunikacyjnych.

Przykładowe oznaczenia materiałów promocyjnych

Przykładowe oznaczenie posta w mediach społecznościowych

Przykładowe oznaczenie materiałów promocyjnych

Przykładowe oznaczenie publikacji