Przejdź do treści
Jak rozliczyć projekt grantowy

Rozliczenie projektu grantowego

Rozliczenie środków z grantu to proces, który potwierdza prawidłowe i zgodne z umową wykorzystanie otrzymanego finansowania. Prawidłowe rozliczenie jest warunkiem uznania grantu za zrealizowany i uniknięcia konieczności jego zwrotu.

Grantobiorca ma obowiązek złożyć sprawozdanie z realizacji grantu w terminie do 30 dni kalendarzowych od zakończenia realizacji projektu grantowego. Sprawozdanie obejmuje cały okres realizacji projektu grantowego. Sprawozdanie składa się poprzez generator wniosków dostępny na stronie: www.siecsplot.pl/splot-wartosci. Jest to ten sam generator przez który Grantobiorca składał wniosek.  Przedłużenie terminu złożenia sprawozdania możliwe jest tylko w szczególnych wypadkach po uzyskaniu zgody Operatora. 

Rozliczenie grantu obejmuje:
1. Złożenie sprawozdania z realizacji grantu – zawierającego opis działań, osiągniętych rezultatów i wskaźników.
2. Złożenie poprzez generator wniosków dokumentów potwierdzających osiągnięcie rezultatów – np. raporty, zdjęcia, listy obecności, publikacje, protokoły odbioru i inne w zależności od uzgodnień z operatorem przed podpisaniem umowy.
3. Złożenie Oświadczenia o wydatkowaniu środków zgodnie z przeznaczeniem oraz w kwocie uzgodnionej w umowie o powierzeniu grantu.
4. Złożenie dodatkowych wyjaśnień i dokumentów – jeśli zostaną wymagane przez Operatora.

Wzór sprawozdania stanowi załącznik do umowy o powierzeniu grantu. Warto się z nim zapoznać przed przystąpieniem do realizacji projektu grantowego. 

Dokumenty potwierdzające rozliczenie rezultatu i wskaźników należy przedłożyć dla każdego rezultatu określonego we wniosku oraz umowie o powierzeniu grantu. Rezultaty projektu muszą być osiągnięte w całości.