Przejdź do treści
Jak przygotować wniosek

Struktura formularza wniosku

Wniosek grantowy w SPLOT WARTOŚCI 2.0 jest podzielony na sekcje, które należy wypełnić zgodnie z instrukcją zawartą w generatorze. 

WNIOSEK O POWIERZENIE GRANTU – “SPLOT wartości 2.0”

CZĘŚĆ I. DANE GRANTOBIORCY

1a. Pełna nazwa organizacji: (w języku polskim)

W tym punkcie wpisz pełną nazwę swojej organizacji, czyli taką, która widnieje we właściwym rejestrze np. KRS-sie.

1b. Pełna nazwa organizacji: (w języku angielskim)

Przetłumacz pełną nazwę organizacji na język angielski.

  1. Forma prawna organizacji:
    1. organizacje pozarządowe, o których mowa w art. 3 ust. 2 UoDPPioW oraz jednostki terenowe stowarzyszeń posiadające osobowość prawną, związki stowarzyszeń, fundacje, koła gospodyń wiejskich, ochotnicze straże pożarne;
    2. osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego;
    3. spółdzielnie socjalne;
    4. spółki akcyjne i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz kluby sportowe będące spółkami działającymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1463), które nie działają w celu osiągnişcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizacjş celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do podziału mişdzy swoich udziałowców, akcjonariuszy i pracowników.

Wybierz formę prawną właściwą dla twojej organizacji. Grantobiorcą w konkursie może być tylko i wyłącznie podmiot, który posiada jedną z powyższych form prawnych organizacji.

  1. W jakim rejestrze figuruje Grantobiorca?
    1. Krajowy Rejestr Sądowy
    2. Inny – jaki?

Zaznacz w jakim rejestrze figuruje twoja organizacja.

  1. Numer w rejestrze (lub ewidencji)

Wpisz numer z rejestru.

  1. Numer NIP

Wpisz numer NIP

  1. Numer Regon 

Wpisz numer Regon

  1. Siedziba Grantobiorcy:
    1. Ulica, nr budynku/lokalu lub nazwa wsi i nr budynku
    2. Kod pocztowy
    3. Miejscowość
    4. Gmina
    5. Powiat
    6. Województwo
    7. Telefon
    8. E-mail
    9. Strona internetowa (www, facebook, itp.)

Wpisz dane teleadresowe organizacji. Co ważne punkty premiujące są przyznawane na podstawie siedziby organizacji wskazanej w rejestrze nie zaś miejsca realizacji projektu.

  1. Adres korespondencyjny (jeśli inny niż powyżej):
    1. Ulica, nr budynku/lokalu lub nazwa wsi i nr budynku
    2. Kod pocztowy
    3. Miejscowość
    4. Gmina
    5. Powiat
    6. Województwo
  1. Informacja o osobach upoważnionych do zaciągania zobowiązań majątkowych i podpisywania umów w imieniu Grantobiorcy (zgodnie z dokumentami potwierdzającymi osobowość prawną, np. KRS)
imię i nazwiskofunkcja
imię i nazwiskofunkcja

Wpisz dane osób z organizacji, które są upoważnione do zawierania umów.

CZĘŚĆ II: INFORMACJE O PROJEKCIE GRANTOWYM

10a. Tytuł projektu grantowego (w języku polskim)

Zacznij od wpisania tytułu projektu w języku polskim. Zadbaj o to, żeby tytuł był zwięzły i spójny z tematem projektu. Powinien powinien składać się z maksymalnie 10 wyrazów.

10b. Tytuł projektu grantowego (w języku angielskim)

Przetłumacz tytuł na język angielski.

11a. Krótkie streszczenie projektu grantowego (opis wykorzystywany do promocji – język polski) – limit znaków 1000

Streszczenie powinno pełnić funkcję „wizytówki” projektu – zostanie wykorzystane do jego promocji, m.in. w formie notki prasowej. Należy starannie przemyśleć główne cele i założenia projektu oraz przedstawić je w sposób klarowny, atrakcyjny i reprezentatywny, aby jak najlepiej zaprezentować projekt odbiorcom zewnętrznym.

11b. Krótkie streszczenie projektu grantowego (opis wykorzystywany do promocji – język angielski) – limit znaków 1000

Przetłumacz tekst z punktu 11a. na język angielski.

12. Czas trwania projektu grantowego (od 3 do 12 miesięcy)

Wskaż planowany okres realizacji projektu. Może on wynosić od 3 do 12 miesięcy. Przykład prawidłowego zapisu okresu realizacji: 1  grudnia 2025 r. – 30 listopada 2026 r.
Uwaga: Za błąd formalny uznane zostanie wskazanie okresu np. od 1 grudnia 2025 r. do 1 grudnia 2026 r., ponieważ przekracza on 12 miesięcy.

Projekt musi rozpocząć się w terminie od 1 grudnia 2025 r. do 1 marca 2026 r. i zakończyć nie później niż 30 czerwca 2027 r. 

Tzn. że projekt może rozpocząć się dowolnego dnia w okresie między 1 grudnia 2025 r., a 1 marca 2026 r. i trwać od tego terminu od 3 do 12 miesięcy. Np. może rozpocząć się 15 stycznia 2026 r.  i zakończyć 14 kwietnia 2026 r. 

Przy wskazywaniu dat rozpoczęcia i zakończenia działań należy uwzględnić cały okres zaangażowania w realizację projektu. Nawet jeśli planowane działanie – na przykład jednodniowa konferencja – ma charakter jednorazowy, należy wziąć pod uwagę również czas potrzebny na jego zaplanowanie, przygotowanie, rozliczenie oraz formalne zakończenie projektu. Należy pamiętać, że wszystkie faktury muszą być wystawione w ramach deklarowanego okresu realizacji projektu. Pamiętaj o tym szczególnie jeśli w budżecie zakładasz podpisanie z wykonawcą umowy cywilno-prawnej.

13. Miejsce realizacji projektu grantowego – limit znaków 1000

Wskaż lokalizację realizacji projektu – np. miejscowość, region, województwo. Projekt musi być realizowany na terenie Polski, zgodnie z regulaminem naboru. Projekt może mieć charakter lokalny, regionalny lub ogólnopolski. 

W tym punkcie zaznacz również miejscowość, w której zarejestrowany jest Grantobiorca. Należy wskazać jedną z podanych odpowiedzi (na podstawie aktualnych danych GUS). WSKAŻ MIEJSCOWOŚĆ, W KTÓREJ ZAREJESTROWANY JEST PODMIOT.

  • nie więcej niż 10 tys. mieszkańców
  • powyżej 10 tys. mieszkańców i mniej niż 25 tys. mieszkańców
  • powyżej 25 tys. mieszkańców i mniej niż 50 tys. mieszkańców
  • powyżej 50 tys. mieszkańców;

To ważne z punktu widzenia oceny, ponieważ premiowane będą małe, oddolne i wiejskie organizacje.

Dodatkowe punkty za miejscowość, w której zarejestrowana jest organizacja:

  • 10 pkt. – organizacje posiadające siedzibę w miejscowości do 10 000 mieszkańców
  • 5 pkt. – organizacje posiadające siedzibę w miejscowości do 25 000 mieszkańców
  • 3 pkt. – organizacje posiadające siedzibę w miejscowości do 50 000 mieszkańców

Kryterium oceniane na podstawie danych GUS.

14. Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu grantowego w kontekście celów Programu CERV, potrzeb organizacji oraz potrzeb lokalnych – limit znaków 4000

Przedstaw uzasadnienie realizacji projektu w kontekście celów programu CERV (Citizens, Equality, Rights and Values). Wskaż konkretne potrzeby, problemy lub wyzwania, na które projekt odpowiada. Wyjaśnij, dlaczego uważasz je za istotne oraz pilne, oraz wskaż dane źródłowe, raporty, badania lub inne informacje potwierdzające zasadność podejmowanych działań. Opis powinien odzwierciedlać zrozumienie kontekstu społecznego, lokalnego lub tematycznego projektu oraz jego powiązanie z celami programu CERV.

Cele i priorytety programu CERV:

  • Wzmocnienie zdolności i odporności organizacji społeczeństwa obywatelskiego do ochrony i propagowania wartości Unii, w tym demokracji i poszanowania praworządności.
  • Wspieranie organizacji społeczeństwa obywatelskiego w ich wysiłkach na rzecz ochrony, promowania i podnoszenia świadomości w zakresie praw podstawowych i wartości demokratycznych.
  • Wspieranie dialogu, przejrzystości i dobrych rządów, również w przypadkach, gdy przestrzeń dla społeczeństwa obywatelskiego się kurczy.

15. Cele projektu grantowego – limit znaków 3000

Wskaż główne cele, jakie zamierzasz osiągnąć dzięki realizacji projektu. Cele powinny być konkretne, mierzalne, osiągalne, realistyczne i określone w czasie. Pamiętaj, że cele są odpowiedzią na potrzeby opisane w punkcie powyżej.  Upewnij się, że są zgodne z założeniami programu CERV.

Cele funduszu grantowego:

  • wzmocnienie potencjału organizacji społeczeństwa obywatelskiego oraz objętych wsparciem liderów i liderek na rzecz propagowania i ochrony wartości UE i praw podstawowych,
  • wzmocnienie wśród organizacji objętych wsparciem umiejętności reprezentowania sektora CSO oraz zdolności do podejmowania skutecznych decyzji,
  • zwiększenie obecności CSO w życiu publicznym, a liderów i liderki na forum debaty publicznej,
  • podniesienie poziomu włączania się w procesy stanowienia prawa,
  • wzmocnienie wizerunku CSO – bardziej sprzyjające otoczenie dla organizacji społeczeństwa obywatelskiego,
  • wzmocnienie świadomości znaczenia wartości demokratycznych dla społeczeństwa obywatelskiego oraz roli organizacji w ich aktywnym promowaniu i ochronie.

16. Opis grupy docelowej / odbiorców projektu grantowego, w tym rekrutacji – limit znaków 3000

Opis grupy docelowej – odbiorców projektu grantowego, w tym rekrutacji. Napisz do kogo planujesz kierować swoje działania, wskaż grupy społeczne, ich liczebność, opisz główne problemy i potrzeby grupy docelowej, jeśli możesz skorzystaj z dostępnych danych i analiz. Określ jasno grupę docelową twoich działań projektowych, uwzględniając jej cechy społeczno-demograficzne, przynależność środowiskową czy potencjalne bariery utrudniające dostęp do aktywności obywatelskiej. Wskaż przybliżoną liczebność uczestników oraz zasięg działań, powołując się na dostępne dane i lokalne diagnozy społeczne. Opis grupy powinien zawierać kluczowe problemy, takie jak brak wiedzy o partycypacji, niskie poczucie wpływu czy bariery strukturalne. 

17. W który obszar tematyczny wpisuje się projekt grantowy?

Zaznacz, w który z poniższych obszarów tematyczny wpisuje się projekt grantowy. Pamiętaj, wybrany obszar nie wpływa na ocenę, bada jedynie, czy projekt wpisuje się w priorytety funduszu:

  • podnoszenie świadomości na temat praw i wartości poprzez wspieranie organizacji społeczeństwa obywatelskiego;
  • wzmocnienie ochrony i propagowania wartości Unii, w tym poszanowania praworządności;
  • przyczynianie się do realizacji wartości demokratycznych, w tym poprzez wspieranie dialogu, przejrzystości i dobrych rządów, w tym w przypadkach kurczenia się przestrzeni dla społeczeństwa obywatelskiego. 

18. Opis planowanych zadań:

W tabeli poniżej wpisz wszystkie planowane do realizacji zadania w ramach projektu. Każde zadanie powinno mieć własny numer, nazwę oraz szczegółowy opis (do 4000 znaków). Zalecamy zaplanowanie nie więcej niż 5 zadań merytorycznych, aby zachować przejrzystość, realność realizacji i umożliwić skuteczne zarządzanie projektem. Zadania należy podzielić na trzy kategorie:

  1. Zadania merytoryczne (maks. 5): są to działania bezpośrednio realizujące cele projektu i odpowiadające na potrzeby odbiorców. Przykładowe nazwy zadań merytorycznych:
  • Warsztaty z praw podstawowych dla młodzieży
  • Kampania informacyjna o wartościach UE
  • Spotkania konsultacyjne z mieszkańcami
  • Opracowanie i publikacja materiałów edukacyjnych
  • Organizacja debaty publicznej z udziałem ekspertów
  1. Rozwój instytucjonalny (1 zadanie): opis działań, które mają wzmocnić potencjał Twojej organizacji. Zadanie to powinno być wpisane w osobnej rubryce poniżej zadań merytorycznych. Przykładowe działania w ramach rozwoju instytucjonalnego:
  • Zakup sprzętu do prowadzenia spotkań hybrydowych
  • Szkolenie zespołu w zakresie zarządzania projektami
  1. Zarządzanie projektem, w tym ewaluacja (1 zadanie): również opisane osobno w dolnej części tabeli. W tym punkcie należy zawrzeć:
  • Sposoby koordynacji działań (np. spotkania zespołu projektowego, harmonogramy, podział zadań)
  • Narzędzia monitorowania postępów (np. arkusze kontrolne, raporty cząstkowe)
  • Sposób przeprowadzenia ewaluacji projektu, np. ankiety wśród uczestników, rozmowy podsumowujące, raport końcowy

Poniżej przykładowy opis planowanych zadań:

nrnazwa zadaniaSzczegółowy zadania (Limit 4000 znaków)
1


Organizacja debaty „Wartości europejskie w naszym codziennym życiu”
Zadanie polega na organizacji lokalnej debaty publicznej z udziałem młodzieży, ekspertów (np. prawnik, działacz społeczny, przedstawiciel samorządu) oraz mieszkańców. Celem jest pogłębienie dyskusji na temat wartości zapisanych w Karcie Praw Podstawowych UE i ich obecności w życiu lokalnym. Debata zostanie poprzedzona przygotowaniem przez młodzież pytań oraz prowadzeniem przez nich samego wydarzenia. Przewidziana liczba uczestników – 40 osób. Organizacja zapewni salę, nagłośnienie i promocję wydarzenia (plakaty, social media, kontakt z lokalnymi mediami). Efektem będzie zwiększenie widoczności projektu i zaangażowanie lokalnej społeczności. Standardy realizacji: wydarzenie otwarte, minimum 3 prelegentów, moderacja przez młodzież, dokumentacja wideo i raport podsumowujący.
2


Warsztaty „Twoje prawa, Twoja sprawa” dla młodzieży
Celem zadania jest podniesienie świadomości młodych ludzi na temat Karty Praw Podstawowych UE oraz zwiększenie ich kompetencji obywatelskich. Zaplanowano cykl 3 warsztatów po 4 godziny każdy, prowadzonych metodami aktywnymi (praca w grupach, analiza przypadków, symulacje). Grupa docelowa to młodzież w wieku 15–19 lat z lokalnych szkół i rad młodzieżowych. Uczestnicy poznają mechanizmy ochrony praw człowieka, przykłady łamania praw oraz narzędzia, jakimi mogą się posługiwać. Każdy warsztat zakończy się wspólną refleksją i zadaniem domowym (np. stworzenie mini-kampanii informacyjnej w mediach społecznościowych). Działanie realizowane będzie w sali udostępnionej przez organizację. Standardy realizacji: minimum 20 uczestników w całym cyklu, obecność dwóch prowadzących, materiały edukacyjne dla każdego uczestnika, dokumentacja fotograficzna i lista obecności.
3


Opracowanie i publikacja broszury edukacyjnej
Zadanie zakłada stworzenie krótkiej, przystępnej broszury dla młodzieży na temat Karty Praw Podstawowych UE – jej historii, treści i praktycznego zastosowania. Broszura będzie zawierać infografiki, definicje, przykłady spraw z życia codziennego oraz wskazówki, gdzie szukać pomocy. Publikacja zostanie opracowana wspólnie z młodzieżą podczas warsztatów i konsultowana z ekspertem. Nakład – 500 egzemplarzy. Broszura zostanie również udostępniona online. Standardy realizacji: redakcja zgodna z zasadą języka prostego, konsultacje merytoryczne, profesjonalny skład graficzny, dystrybucja do szkół, bibliotek i organizacji młodzieżowych.
Rozwój instytucjonalnyWzmocnienie kompetencji zespołu poprzez szkolenie z zarządzania projektami – Celem zadania jest zwiększenie potencjału organizacji poprzez rozwój kompetencji kadry w zakresie skutecznego zarządzania projektami społecznymi. Przewidziano udział 3 członków zespołu w dwudniowym szkoleniu stacjonarnym prowadzonym przez firmę zewnętrzną, zakończonym otrzymaniem certyfikatu. Szkolenie obejmie tematy takie jak: zarządzanie harmonogramem, budżetem, komunikacją i zespołem projektowym. Zdobyta wiedza pozwoli lepiej planować i rozliczać działania, również w przyszłych projektach. Standardy realizacji: certyfikat ukończenia szkolenia, notatki i prezentacja udostępnione zespołowi, zastosowanie wiedzy w bieżącym projekcie (np. opracowanie harmonogramu działań).
Zarządzanie projektem w tym ewaluacja projektuZadanie obejmuje całościowe zarządzanie projektem – planowanie, monitoring, komunikację z zespołem i partnerami oraz prowadzenie dokumentacji. Osoba koordynująca będzie odpowiedzialna za przygotowanie harmonogramu, nadzór nad realizacją zadań, organizację regularnych spotkań zespołu (min. raz w miesiącu), bieżące rozliczenia oraz kontakt z grantodawcą. Ewaluacja obejmie zbieranie opinii uczestników (ankiety, rozmowy grupowe), analizę realizacji celów i rezultatów oraz przygotowanie raportu końcowego z wnioskami i rekomendacjami. Standardy realizacji: regularna dokumentacja postępów, co najmniej 3 spotkania zespołu, narzędzia ewaluacyjne (ankieta online, podsumowanie warsztatów), raport ewaluacyjny przesłany grantodawcy.

19. Rezultaty i trwałość projektu grantowego

Planowanie rezultatów i trwałości projektu grantowego. W ramach przygotowania wniosku o powierzenie grantu rozliczanego na podstawie kwot ryczałtowych, należy szczegółowo zaplanować rezultaty oraz trwałość projektu.

Opis rezultatów. Dla każdego zadania należy opisać jego bezpośrednie efekty, rozumiane jako produkty (np. poradniki, projekty aktów prawnych) oraz rezultaty (np. przeprowadzone szkolenia, udzielone porady, uruchomione usługi). Wskaźniki i monitorowanie rezultatów. Do każdego zadania musi być przyporządkowany co najmniej jeden rezultat, a każdy rezultat powinien mieć określone od jednego do trzech wskaźników pomiaru jego osiągnięcia. Dotyczy to również zadań związanych z rozwojem instytucjonalnym.

Zasady przyporządkowania rezultatów i wskaźników do zadań

PAMIĘTAJ:

  • Jedno zadanie = jeden rezultat
  • Jeden rezultat = co najmniej jeden wskaźnik (maksymalnie trzy)
  • Jedno zadanie = jedna kwota ryczałtowa
  • Do każdego wskaźnika muszą być przypisane dokumenty potwierdzające jego realizację

Poniżej przykładowy opis planowanych rezultatów i wskaźników:

nrnazwa zadaniaNazwa rezultatu /wskaźnikaPlanowana wartość rezultatu/wskaźnikaSposób monitorowania rezultatu i źródło informacji o osiągnięciu wskaźnika
1Organizacja debaty „Wartości europejskie w naszym codziennym życiu”Liczba uczestników wydarzenia
Liczba publikacji i wzmianek medialnych
Udział młodzieży w moderacji i organizacji
min. 40 osób (25 K, 15 M, 0 N)
min. 3 publikacje


min. 5 osób (2k, 3M, 0N)
lista obecności, dokumentacja fotograficzna
screeny, linki do artykułów, monitoring mediów

scenariusz debaty, raport podsumowujący, nagranie wideo
2Warsztaty „Twoje prawa, Twoja sprawa” dla młodzieżyLiczba przeprowadzonych warsztatów
Liczba uczestników cyklu
Wzrost wiedzy uczestników
3 warsztaty


min. 20 osób (12 K, 8 M, 0 N)
min. 70% poprawa w teście postwarsztatowym
harmonogram, dokumentacja zdjęciowa, listy obecności

podpisane listy obecności

ankiety pre/post, analiza wyników
3Opracowanie i publikacja broszury edukacyjnej


Liczba wydrukowanych broszur
Liczba odbiorców broszury

Liczba odsłon wersji online
500 egzemplarzy


min. 500 osób (400 K, 100 M, 0 N)

min. 300 odsłon
faktura, dokumentacja wydruku


lista instytucji przekazania (szkoły, biblioteki), mailing, dystrybucja
statystyki pobrań / odsłon
Rozwój instytucjonalnyLiczba osób przeszkolonych z zespołu
Liczba tematów szkoleniowych
3 osoby (2 K, 1 M, 0 N)


min. 4 (harmonogram, budżet, komunikacja, zespół)
certyfikaty ukończenia szkolenia, lista obecności

program szkolenia, notatki, prezentacja udostępniona zespołowi

Dla każdego wskaźnika należy określić:

  • Planowaną wartość liczbową (oszacowaną realistycznie, gdyż na jej podstawie projekt będzie rozliczany, liczba uczestników projektu nie podlega ocenie, ważna jest adekwatność do zaplanowanych działań i możliwości organizacji),
  • Sposób monitorowania rezultatu oraz źródło informacji potwierdzające osiągnięcie wskaźnika (np. lista obecności, dokumentacja fotograficzna, raport, skany publikacji, linki do materiałów online).

Przy wskaźnikach dotyczących osób, obowiązkowe jest uwzględnienie podziału według płci: kobieta (K), mężczyzna (M), osoba niebinarna (N).

20. Tabela rezultatów monitorowanych na poziomie programu CERV 

Następnie wypełnij tabelę rezultatów monitorowanych na poziomie programu CERV. Jeśli nie zakładasz realizacji, któregoś z rezultatów wpisz 0/nie dotyczy.

Poniżej przykładowa tabela rezultatów:

WskaźnikPlanowana wartośćSposób monitorowania rezultatu i źródło informacji o osiągnięciu wskaźnika
Liczba powstałych publikacji1dokumentacja wydruku, statystyki pobrań / odsłon, linki
Liczba przeprowadzonych działań i kampanii uświadamiających5 (1 debata + 3 warsztaty + 1 broszura edukacyjna)Harmonogram, dokumentacja fotograficzna, scenariusz, lista obecności, nagranie
Liczba osób zaangażowanych do działania (np. pracownicy, wolontariusze, członkowie) w podziale na płeć K, M, Osoby niebinarne)min. 8 osób (zespół projektu) + 5 młodych moderatorek/ów (łącznie min. 13) – szacunkowo np. 7K, 5M, 1NListy obecności zespołu, scenariusz debaty, raport, 
Liczba wprowadzonych lub zmienionych polityk publicznych i aktów prawnych0brak w projekcie działań legislacyjnych
Liczba osób korzystających z działań i usług doradczych, informacyjnych i edukacyjnych (łączna liczba uczestników projektu  w podziale na płeć K, M, Osoby niebinarne)min. 560 osób:• 40 (debata)• 20 (warsztaty: 12K, 8M, 0N)• 500 (odbiorcy broszury)Listy obecności, mailing, dokumentacja fotograficzna, statystyki pobrań, lista instytucji przekazania 

21. Opis planowanej promocji i działań informacyjno-komunikacyjnych – limit znaków 3000

W niniejszej części wniosku należy szczegółowo opisać planowaną promocję projektu oraz działania informacyjno-komunikacyjne. 

Zakres promocji. Wskaż, co konkretnie będzie przedmiotem promocji. Opisz, jakie treści i przekazy chcesz upowszechniać oraz jakie cele chcesz dzięki temu osiągnąć (np. zwiększenie rozpoznawalności tematu, dotarcie do określonej grupy docelowej, budowanie poparcia społecznego, zwiększenie liczby uczestników).

Kanały komunikacji Określ, jakimi kanałami planujesz prowadzić komunikację z potencjalnymi odbiorcami projektu. W zależności od grupy docelowej mogą to być: media społecznościowe (np. Facebook, Instagram, LinkedIn), strona internetowa organizacji lub projektu, newslettery lub mailingi, media lokalne i branżowe (prasa, radio, portale informacyjne), plakaty, ulotki, materiały drukowane, wydarzenia otwarte, spotkania informacyjne, współpraca z partnerami, instytucjami i liderami opinii.

Zasięg i źródła promocji. Opisz, gdzie planujesz prowadzić działania promocyjne – lokalnie, regionalnie, ogólnopolsko czy online. Wskaż również, jakie konkretne źródła lub platformy planujesz wykorzystać (np. konkretne profile społecznościowe, portale, grupy tematyczne, kanały mailingowe, listy kontaktowe, itp.).

22. Opis zapewnienia dostępności i równości w projekcie. – limit znaków 3000

W tym punkcie opisz, jak zapewnisz, aby projekt był dostępny i włączający dla wszystkich grup społecznych, zgodnie z Kartą Praw Podstawowych UE. Uwzględnij działania, które podejmiesz w celu promowania równego traktowania, włączenia społecznego oraz likwidacji barier uczestnictwa. 

Opisz, w jaki sposób zidentyfikujesz i usuniesz bariery utrudniające udział w projekcie osobom z różnych grup, w tym szczególnie zagrożonym wykluczeniem. Wskaż, czy przestrzenie i działania projektowe będą dostępne fizycznie i cyfrowo oraz dostosowane do potrzeb uczestników, w tym osób z niepełnosprawnościami. Wyjaśnij, jak zagwarantujesz równe traktowanie, przejrzystość rekrutacji oraz bezpieczne, włączające środowisko uczestnictwa. Przedstaw, w jaki sposób będziesz monitorować realizację polityki równości i dostępności na wszystkich etapach projektu oraz jak uwzględnisz opinie uczestników.

Pamiętaj: dostępność i równość szans to obowiązkowe element projektu, a nie dobra praktyka!

CZĘŚĆ III: BUDŻET

23. Szczegółowy budżet:

Koszty merytoryczne w podziale na zadania

Poniżej przykładowy budżet:

Nazwa kosztuJednostkaIlość jedn.Koszt jedn.Kwota
Zadanie 1 Organizacja debaty „Wartości europejskie w naszym codziennym życiuKwota ryczałtowa zadania 1: 750 EUR
Honoraria dla prelegentów/moderatoraosoba2150 EUR300 EUR
Sala + cateringusługa1200 EUR200 EUR
Dokumentacja foto/wideousługa1100 EUR100 EUR
Materiały promocyjne (plakaty, zaproszenia)pakiet1150 EUR150 EUR
Zadanie 2 Warsztaty „Twoje prawa, Twoja sprawa” dla młodzieżyKwota ryczałtowa zadania 2:  750 EUR
Prowadzenie warsztatówwarsztat3120 EUR360 EUR
Przygotowanie materiałów edukacyjnychpakiet190 EUR90 EUR
Sala + poczęstunekwarsztat370 EUR210 EUR
Ewaluacja (druk, analiza wyników)usługa190 EUR90 EUR
Zadanie 3 Broszura edukacyjna (opracowanie i publikacja)Kwota ryczałtowa zadania 3: 1250 EUR
Skład i druk broszury (500 egz.)egzemplarz500 1,6 EUR800 EUR 
Merytoryczne opracowanie broszuryusługa1200 EUR200 EUR
Publikacja online + promocjausługa1250 EUR250 EUR

Zadanie n – rozwój instytucjonalny (max do 20 % wartości grantu)
343,75 EUR
Zadanie – Koszty administracyjne w tym Zarządzanie projektem (max do 20% wartości grantu)343,75 EUR
RAZEMsuma 3437,50 EUR

W tabeli budżetowej nazwy zadań zostaną automatycznie przeniesione z tabeli zawierającej opis planowanych działań.

Dla każdego zadania należy wyszczególnić poszczególne kategorie kosztów, które następnie zostaną zsumowane do jednej kwoty ryczałtowej.

Przykładowo, w przypadku zadania polegającego na organizacji szkolenia, kosztami składowymi mogą być: wynagrodzenie osoby prowadzącej, koszty materiałów dydaktycznych, wynajmu sali oraz cateringu.

Wydatki na rozwój instytucjonalny mogą stanowić maksymalnie 20% wartości grantu. Taka sama zasada dotyczy Koszty administracyjne w tym Zarządzanie projektem, które również nie mogą przekroczyć 20% wartości grantu.

Na etapie planowania budżetu wnioskodawca może zrezygnować z uwzględniania środków przeznaczonych na rozwój instytucjonalny. Zaleca się jednak, aby koszty zarządzania projektem zostały oszacowane w sposób realistyczny i adekwatny do zakresu planowanych działań.

CZĘŚĆ IV. INFORMACJE O GRANTOBIORCY

24. Charakterystyka Grantobiorcy (dotychczas prowadzone działania, doświadczenie) – 3000 znaków

W tym polu opisz krótko historię swojej organizacji, jej misję oraz obszary dotychczasowej działalności. Przedstaw kluczowe doświadczenia, realizowane projekty i osiągnięcia, które potwierdzają Twoje kompetencje w kontekście planowanego działania. Podkreśl doświadczenie w pracy z grupami docelowymi, współpracę z partnerami oraz zdolność do zarządzania projektami finansowanymi ze źródeł publicznych lub unijnych.

25. Charakterystyka Grantobiorcy – zasoby kadrowe, organizacyjne, techniczne i finansowe – 3000 znaków

Opisz potencjał swojej organizacji do realizacji projektu. Przedstaw strukturę zespołu – kto w nim pracuje, jakie ma kompetencje i doświadczenie istotne z punktu widzenia planowanych działań. Wskaż, czy są to pracownicy etatowi, współpracownicy zewnętrzni czy wolontariusze. 

Opisz zaplecze organizacyjne i techniczne, jakim dysponujecie: biuro, sprzęt, zasoby informatyczne, lokalowe, logistyczne. Wspomnij, czy stosujecie procedury zarządzania projektami, dokumentacją i finansami.

Podaj informacje dotyczące stabilności finansowej organizacji oraz doświadczenia w zarządzaniu środkami publicznymi lub unijnymi – np. wysokość budżetu rocznego, zakres dotychczas rozliczanych projektów, stosowane zasady księgowe.

Opis ten powinien potwierdzać, że Wasza organizacja posiada odpowiednie zasoby, by zrealizować projekt rzetelnie i zgodnie z założeniami.

26. Opis dotychczasowej działalności na rzecz propagowania praw podstawowych, wartości, na których opiera się UE i priorytetów programu CERV – 3000 znaków

W tym polu opisz działania, które Twoja organizacja dotychczas prowadziła w zakresie upowszechniania Karty Praw Podstawowych Unii Europejskiej. Wskaż konkretne inicjatywy, projekty, wydarzenia, kampanie czy publikacje.

Opis ten powinien potwierdzać, że Twoja organizacja ma już doświadczenie, kompetencje i motywację do dalszego działania na rzecz wartości UE oraz że realizacja projektu w ramach CERV będzie logiczną kontynuacją dotychczasowej misji i praktyki.