Podczas szkolenia omówione zostaną powody, dla których osoby reprezentujące organizacje społeczne powinny angażować się w działania rzecznicze. Przedstawione zostaną rodzaje działań rzeczniczych, wyzwania z nimi związane i sposoby radzenia sobie z wyzwaniami. Podpowiemy jak pracować z dokumentami, do których możemy wnosić uwagi oraz podyskutuje my na temat możliwych źródeł danych potwierdzających nasze uwagi do zapisów w dokumentach.
Podczas spotkania zaprezentowanych zostanie kilka przykładów akcji i kampanii społecznych, które angażowały społeczność, wpłynęły na opinię publiczną i decydentów i w dłuższej perspektywie oddziaływały na zmiany w politykach publicznych.
Podczas szkolenia przypomniane zostaną skuteczne techniki komunikacji werbalnej i niewerbalnej, które mogą mieć znaczenie w działaniach rzeczniczych. Popracujemy nad prezentacjami publicznymi na potrzeby rzecznictwa oraz popracujemy nad argumentacją i negocjacjami niezbędnymi w tego typu działaniach. Na koniec szkolenia przeanalizujemy rolę mediów, w tym społecznościowych w działalności rzeczniczej.
Podczas szkolenia przeprowadzimy analizę interesariuszy, którzy mogą wesprzeć prowadzone działania rzecznicze. Omówimy także podejście do budowania koalicji z innymi organizacjami pozarządowymi oraz sektorem prywatnym w celu zwiększenia siły oddziaływania. Popracujemy nad możliwością wdrożenia działań rzeczniczych z katalogu 38 propozycji. Podpowiemy, jak przeprowadzić ewaluację. W drugiej części szkolenia przypomnimy zapisy dokumentów unijnych w zakresie praw podstawowych.
Kontakt do biura Sieci SPLOT: biuro@siecsplot.pl
Projekt i realizacja: Michał Szymanderski-Pastryk – marketing zaangażowany społecznie