W ramach projektu w 3 środowiskach szkolnych w województwie opolskim został przeprowadzony cykl działań uświadamiająco-edukacyjnych (3 szkoły x 3 działania):
- antykonferencje – spotkania otwartego dialogu w formule open space,
- dedykowane warsztaty/treningi dla młodzieży,
- dedykowane warsztaty/treningi dla osób pracujących z młodzieżą (w tym nauczycieli/ek, decydentów/ek szkolnych).
Projekt zwracał uwagę na kwestie równości – kobiet i mężczyzn, niedyskryminacji, w tym ze względu na płeć. Pokazywał sposoby reagowania na krzywdzące sytuacje oraz dobre praktyki dialogu, zachęcające do współdecydowania i rozmów wprost o potrzebach, trudnościach i problemach; jak dzięki temu podejmować kroki na rzecz tworzenia w przyszłości skutecznych narzędzi do rozwiązania istniejących problemów związanych z kryzysem wartości, respektowania praw czy występującej dyskryminacji.
Pierwszą grupę odbiorców stanowi młodzież uczęszczająca do szkół średnich. Ze względu na różnorodność roczników oraz typów szkół są to osoby w przedziale wiekowym od 14 do 20 r. życia. Tacy młodzi ludzie narażeni są na negatywne skutki nierównego czy niesprawiedliwego traktowania, krzywdzące stereotypy, generalizowanie czy uprzedmiotowienie. Pozostałymi odbiorcami są wszystkie osoby, które na co dzień współpracują z młodzieżą i mają decyzyjność w kwestii kształtowania środowiska szkolnego.