Działania w projekcie były kontynuacją pracy Pogotowia Interwencyjnego z uwzględnieniem rozwoju kadry do interweniowania w sytuacje dotyczące wykroczeń z artykułów kodeksu karnego W ramach projektu przeprowadzono szkolenia dla interwentów, w tym z interwencji prób samobójczych uczniów i przemocy fizycznej. Przeprowadzono 40 interwencji – stacjonarnie i online. Interwencje były prowadzone z obszarów: prawnego (łamanie praw osób), socjalno – bytowego, orzeczniczego i edukacyjnego.
Promocja wartości z Karty Praw Podstawowych UE, a zwłaszcza praw osób z niepełnosprawnościami głównie odbywała się w przestrzeniach publicznych, ustnie, w trakcie rozmów z najważniejszymi decydentami Praw: naczelnikami wydziałów edukacji samorządów lokalnych, nauczycielami, urzędnikami. Dodatkowo informowaliśmy o możliwościach zgłaszania takich spraw w social mediach – głównie Facebook oraz największym portalu kutnowskim – kutno.net.pl Tam też opisaliśmy najczęstsze tematy zgłoszeń.
Beneficjentem projektu były rodziny osób z niepełnosprawnościami, a zwłaszcza rodzice uczniów z niepełnosprawnością, którzy zetknęli się w przestrzeniach szkolnych z dyskryminacją, brakiem edukacji włączającej, wyłączeniem społecznym, niedostosowaniem zaleceń z orzeczenia. Oprócz bezpośredniego rozwiązania problemu, opiekunowie poczuli większą sprawczość i pewność działań w kontekście zmian systemowych w kierunku zwiększania dostępności dla osób z niepełnosprawnością.
Pogotowie Interwencyjnewypełnia luki systemowe i pełni funkcję informacyjno – doradczą dla osób z niepełnosprawnościami i ich rodzin.Projekt wykazał, że temat edukacji rodziców o prawach dzieci z niepełnosprawnościami w Polsce nadal raczkuje. Potrzebne są zmiany systemowe w kierunku uświadamiania osób bezpośrednio działających z osobami z niepełnosprawnością (np nauczycieli) o prawach OzN. Brakuje lokalnych punktów doradczych w obszarze rozwiązywania problemów rodzin osób z niepełnosprawnością.